Katrine Tuborgh

- kærlighed til mad

Den grønne kål-skål

17 nov 2014
Den grønne kål-skål

Vi spiser RIGTIG meget kål for tiden. Kål smager vidunderligt, er super sundt og slankende og  billigt lige nu. Så kom bare igang. Hvis du har det svært med kål, (nogle er bange for at prutte mere, men det er altså en kort tilvænning) kan du begynde at tilsætte kål i dine hverdagsrette. Altså lidt rødkål i kødsovsen, lidt hvidkål i lasagnen og blande risene op med blomkål eller broccoli. Eller bare lave ris af blomkål. Se hvordan HER

En af mine gode morgenmads!! kålopskrifter er nok noget de fleste lige skal vænne sig til, men ikke destro midre. Det smaget faktisk super godt ( – og sundt ;) For mig er det super morgenmad, som holder mig mæt langt op af dagen.

Vi kan kalde opskriften,
“Den grønne kål-skål”

2 portioner

4-6 store blade grønkål ( fjern de grove stængler)
andre rå kålrester (hvidkål er godt, fordi det er lidt sødt)
1 avocado
1 -2 stk. frugt svarende til; 1 sød pærer eller 15 søde druer  eller 1 banan eller 2 skiver ananas (Du kan eksperimentere med hvilken frugt der passer dig bedst, og hvor meget fruget du har brug for)
5 cm agurk
væske til at fortynde. Jeg bruger frosne kokosvand “isterninger” eller bare meget koldt vand.
god flydende olie (feks. Nordic)

 

Put hele molevitten i en stærk blender. kør det til en mos, tilsæt væske efter behov.  Jeg kan lide min kål-skål lidt flydende og iskold.
Spis straks med drys af lige det du bedst kan lide.

Jeg drysser bla. med;

Nødder og frø
Frugt i små tern
Bipollen
Frysetørret frugt
Kakaonips og kakaopulver(sukkerfri)
Friske bær
Hybenpulver, lakridspulver, vaniliepulver, kanel ( disse kan også blendes med, for at gøre blandingen sødere)

 

 

 

No comment added yet, be the first one to share your idea.

Leave a Comment